خرید ورق استیل ، قیمت و کاربرد استنلس استیل

مقالات آهن و فولاد تیر 26, 1402

ورق استیل

ویژگی های ورق استیل و کاربرد آن در صنعت و ساختمان

ورق استنلس استیل یا همان ورق فولاد زنگ‌نزن مقاومت بسیار بالایی دربرابر خوردگی دارد و این فولادها دارای یک لایه ار فلز کروم بر روی سطح‌شان هستند که به شدت به ماده زیرین پیوند خورده‌است و از تماس بیشتر ماده به محیط اطراف جلوگیری می‌کند.

ورق استیل

برای تقویت فولاد جهت عایق سازی و جلوگیری از زنگ زدگی ، باید حداقل ۱۰٫۵ درصد از لایه محافظ را کروم تشکیل دهد. با داشتن چنین سطحی از کروم حتی اگر خراشی بر روی سطح فولاد ایجاد شود و این لایه از میان برود فولاد می‌تواند خودش را ترمیم کند و اگر گرید به درستی برای محیط کاری انتخاب شده باشد این لایه غیرفعال دوباره شکل می‌گیرد.

استنلس استیل به دلیل خواص مناسب فیزیکی و شیمیایی خود در ۱۵۰ گرید متنوع به شکل های مختلف تولید و در بازار جهانی عرضه می گردد. استیل به عنوان یک آلیاژ، دارای کاربرد گسترده ای در صنایع مختلف است و بخش زیادی از تقاضای بازار مربوط به محصولات استنلس استیل می شود.

ورق استیل چیست؟

ورق استیل یا استنلس استیل ( Stainless Steel )  از ترکیب آهن، کربن، کروم و نیکل ساخته می شود. ورق استیل دارای مقاومت بسیار بالایی در برابر خوردگی و زنگ زدگی است. وجود حداقل ۱۰.۵% درصد کروم در این آلیاژ از زنگ زدن جلوگیری می­کند. ورق استیل به دلیل زیبایی و مقاومت بالا در برابر زنگ زدگی، کاربرد بسیاری در صنایع مختلف دارد.

خرید ورق استیل

خرید ورق استیل

قیمت ورق استیل

قیمت ورق استیل معمولا از روی ضخامت ورق استنلس استیل از ۲/۰ میلی‌متر تا ۱۳۰ میلی‌متر است و با ابعاد مختلف میباشد که بصورت رول بفروش میرسد و پارامترهای مختلفی در تعیین قیمت ورق استیل وجود دارد ، اگر شما خریدار یا فروشنده ورق استیل هستید ، از قسمت آگهی های سایت میتوانید ، اقدام به مشاهده قیمت روز ورق استیل یا خرید از آگهی دهندگان ورق استیل نمایید.

ضخامت ورق استیل

میزان ضخامت ورق استنلس استیل بر قیمت آن تاثیر مستقیم دارد! تنوع قیمت ورق‌های استیل به ضخامت ورق تولیدی و آلیاژ آن بستگی دارد. معمولا قیمت ورق استیل ضخامت پایین نسبت به ورق‌ استیل ضخامت بالا بیشتر است و دلیل آن هم نوع فراوری بکار رفته در ورق های ضخامت پایین میباشد.

 عرضه و تقاضا؛ قیمت ورق استیل در بازار را تعیین میکند!

تعادل بازار به گونه‌ای است که بین عرضه و تقاضا باید برابری و تعادل وجود داشته باشد. اگر عرضه از تقاضا بالاتر باشد، قیمت محصول کاهش می‌یابد. اما اگر تقاضا بالا رود و عرضه پایین باشد، قیمت‌ها افزایش می‌یابد. همچنین با افزایش کاربرد ورق استنلس استیل قیمت ورق استیل نیز بیشتر شده است.

بازیافت ورق استیل

ورق استیل قابلیت بازیافت 100 درصدی را دارد از این رو نگرانی بابت آسیب به محیط زیست وجود ندارد و بازیافت ورق استیل یک صنعت بسیار پرسود میباشد.

قیمت ورق استیل

قیمت ورق استیل

کاربرد ورق استیل

ورق استیل در صنعت و ساختمان کاربرد بسیار زیاد و متنوعی دارد ، همچنین ورق استیل در صنایع تولید سیمان ، کاغذ ، مواد شیمیایی ، روغن و کنسرو سازی و … مورد استفاده قرار میگیرد. برخی از کاربردهای ورق استیل:

  • استفاده گسترده از ورق استیل در صنعت آشپزخانه مانند سینک ظرفشویی
  • ساخت لوازم خانگی مانند لباسشویی ، یخچال و ظرفشویی و ..
  • استفاده در صنعت ساختمان و یراق آلات کابینت و درب و پنجره
  • ساخت بدنه خودرو ، کامیون و هواپیما
  • ساخت تانکر حمل مواد شیمیایی
  • ساخت لوازم الکتریکی مانند ترانسفورماتور
  • پوشش بدنه و سقف درب آسانسور
  • ساخت قطعات بزرگ در کشتی سازی و همچنین ساخت پمپ
  • استفده از ورق استیل در ساخت ماشین آلات صنعتی و کشاورزی

ورق استیل 200

یکی از کاربردهای مهم ورق استیل در ساخت سینک ظرفشویی ؛ یخچال ، لباسشویی ، ظرفشویی ، اجاق گاز و… می باشد. مثلا از ورق استیل سری ۲۰۰  در ساخت انواع قاشق و چنگال ، ظروف نگهداری مواد غذایی ، سینک ظرفشویی و… استفاده می گردد.

ورق استیل 300

ورق استیل سری ۳۰۰ را میتوان محبوبترین ورق برای تولیدکنندگان ظروف و تجهیزات آشپزخانه دانست. این مقطع در گریدهای ۳۰۴ ، ۳۱۶ و… در ساخت انواع تجهیزات پذیرایی ، صنایع غذایی ، کابینت آشپزخانه های مسکونی و صنعتی و همچنین کارخانجات بهداشتی و… مورد استفاده قرار می گیرد.

ورق استیل 400

ورق استیل سری ۴۰۰ هم به مانند ورق استیل سری 300 در ساخت انواع تجهیزات آشپزخانه بسیار پرکاربرد است. استیل سری ۴۰۰ مقاومت و استحکام ورق سری ۳۰۰ را ندارد ولی در ساخت انواع قاشق و چنگال ، چاقو ، دستگیره درب کابینت و یراق آلات کابینت و… به صورت گسترده مورد استفاده قرار میگیرد.

مزایای ورق استیل

  • مقاومت دربرابر خورندگی و زنگ زدگی و شکستگی
  • صرفه اقتصادی بالا و عمر طولانی ورق استیل
  • زیبایی و کارایی ورق استیل و انعطاف پذیری در صنعت
  • قیمت مناسب و در دسترس بودن ورق استیل

ورق استیل معمولا تحت استاندارد بین المللی ASTM آمریکا تولید می شوند و امروزه کشور چین بزرگترین تولید کننده و صادرکننده ورق استیل در آسیا میباشد.

قیمت روز ورق استیل

قیمت روز ورق استیل

ورق استیل را از کجا بخریم؟

معمولا ورق استیل در انواع مختلف سری ۲۰۰، ۳۰۰، ۴۰۰ تولید میشود که پیدا کردن یک شرکت خوب و مطمئن جهت خرید ورق استیل باکیفیت و اصل ، کار سختی نیست.

خرید ورق استیل از کارخانه

برای خرید ورق استیل از کارخانه کافیست به لیست قیمت و آگهی های سایت آهن لیست دقت نمایید و با خریداران و فروشندگان ورق استیل ، بدون واسطه ، ارتباط برقرار نمایید.

حمل و نقل ورق استیل

ار دیگر موارد مهم در خرید و فروش ورق استیل ، حمل و نقل آن میباشد ، چرا که حمل مطمئن و تحویل سریع ورق استیل به خریدار با قیمت مناسب از اهمیت بسیار بالایی برخوردار است. از این رو جهت مشاهده شرکت های حمل و نقل ورق استیل و آهن ، میتوانید به صفحه معرفی شرکت های حمل و نقل آهن و استیل ، مراجعه نمایید.

منابع: ویکی پدیاStainless-steel

4.5/5 - (10 امتیاز)

ارسال نظر

شما باید وارد شوید تا بتوانید نظر خود را ارسال کنید.