خرید لوله فولادی ، استیل ، چدنی و گالوانیزه

مقالات آهن و فولاد تیر 28, 1402

خرید لوله فولادی

لوله فولادی

از انواع لوله های فلزی لوله فولادی است که لوله ای استوانه ای شکل و بلند است و دو سر آن باز و تو خالی است و سطح آن دایره ای است و از جنس پلاستیک ، فولادی ، بتنی ، pvc  ،  استیل و آلومینیوم است که برای جا به جایی و انتقال سیالات کاربرد دارد و بیشترین کاربرد آن در لوله کشی صنعتی است . این لوله ها در فرایندهای صنعتی ، پالایشگاهی ، نیروگاه ها به دلیل مقاومت و استحکام بالا استفاده می شود.

قیمت لوله فولادی

برای مشاهده قیمت روز لوله فولادی ، استیل ، گالوانیزه و … ، می توانید به صفحه قیمت لوله فولادی مراجعه فرمایید.

خرید لوله فولادی

برای خرید انواع لوله فولادی و گالوانیزه و استیل و … میتوانید به صفحه آگهی فروشندگان و خریداران لوله فولادی در سایت آهن لیست ، مراجعه نمایید.

لوله استیل

استیل ، ماده ی اصلی در ساختن انواع لوله استیل می باشد. این نوع لوله معمولا در تاسیسات و صنعت کاربرد فراوانی دارد.
انواع مختلف لوله استیل یکی از متعدد ترین تجهیزاتی است که قابلیت نصب در تاسیسات ساختمان و صنعتی می باشند.مقاوم بودن در برابرخوردگی، دارای سطح صاف و صیقلی، درخشندگی و جلا، پایداری حرارتی بالا، توانایی و قابلیت بازیافت و دوام و استحکام و طول عمر بالا، جزو پراهمیت ترین خاصیت انواع لوله استیل می باشند. این گونه لوله ها در تاسیسات حساس انتقال نفت و گاز در پالایشگاه ها به کار رفته اند.

قیمت لوله استیل

کاربرد لوله استیل

لوله استیل به آلیاژ های مختلف در تاسیسات حساس انتقال نفت و گاز و پالایشگاه ها به کار می رود.
ترکیب کردن سایر عناصر با آهن ، خاصیت استیل را بهبود بخشیده و آن را برای نصب کردن در تاسیسات آماده می نماید.

انواع لوله استیل

لوله استیل سری 300 ، 304 ، 316 ، 310 و 321  لوله بدون درز  و لوله استیل درزدار با گرید تجاری 316 و 304 می باشد.
لوله استیل را به عنوان یک مسیر فلزی به صورت توخالی برای انتقال دادن سیالات و مواد جامد پودری شکل در صنایع مورد استفاده قرار می گیرد.

لوله فولادی گالوانیزه

یکی از انواع لوله های فلزی لوله های فولادی گالوانیزه است که برای تخلیه فاضلاب لوازم بهداشتی کوچک از این لوله ها استفاده می شود و استفاده اصلی آن برای تهویه است .

به علت اینکه این فولاد از جنس نرم است در ساختن ورقه فولاد با فشار ، داخل قالب عبور داده و درز آن را جوش می زنند و بعد از آن برای بالا بردن مقاومت این لوله ها در برابر زنگ زدگی آنها را در یک وان آبکاری روی می کنند و در مقایسه با لوله های آهنی مقاومت کمتری دارند و اسیدها برای این لوله ها مضر هستند و آنها را خراب می کنند.

لوله آهنی گالوانیزه

لوله های آهنی گالوانیزه هم نوعی دیگر از انواع لوله های فلزی هستند که از آهن سفید نورد می دهند و در این لوله ها درزها توسط دستگاه های درز جوش می شوند و لوله را در فلز مذاب فرو می برند که این نوع لوله ها را لوله های بادرز می گویند و دارای رنگ خاکستری تیره می باشند و دارای دو نوع سبک و متوسط می باشند و همه این لوله های آهنی گالوانیزه در شاخه های ۶ متری و دو سردنده تا ۸ اینچ ساخته می شوند. این لوله ها با استفاده آب بندی و دنده پیچ به یکدیگر متصل می شوند.

خرید لوله گالوانیزه

لوله چدنی

از دیگر انواع لوله های فلزی لوله های چدنی است که این لوله ها از چدن و به صورت ریخته گری ساخته می شوند و بر اساس کاربرد مقدار آلیاژ ، شکل آن تغییر می کند . بیشترین کاربرد این لوله ها در سیستم لوله کشی فاضلاب است که در لوله کشی فاضلاب به سر توپی و دو سر تخت که لوله های بوشن دار و بدون بوشن شناخته می شوند. این لوله ها دارای استحکام و مقاومت بالا در برابر فشار به جداره ها و فرسودگی کمتر را دارند و در جهت باز کردن و رفع گرفتگی لوله ها از این لوله های چدنی استفاده می کنند .

لوله فلزی نشکن

لوله فلزی نشکن از انواع لوله فلزی می باشد که برای لوله کشی آب آشامیدنی و فاضلاب از آن استفاده می شود و پوشش آن از چدن گرافیتی کروی و فلزنشکن است و یکی از امتیازات آن استحکام و مقاومت بالا می باشد ولی باز هم احتمال شکستگی در آنها وجود دارد.

لوله گالوانیزه

این نوع لوله ها به دو دسته لوله های فولادی گالوانیزه و لوله های آهنی گالوانیزه تقسیم می شوند که با عنوان لوله های آهنی سفید در بازار شناخته می شوند.

لوله مسی

لوله مسی از نظر ساختار معمولا به دو دسته: لوله مسی سخت و لوله مسی نرم تقسیم می شود که کاربرد و قیمت آن ها متفاوت است.

لوله های با درجه سختی کمتر که تحمل دما و فشار زیادی ندارند و معمولا ساختمان سازی استفاده می شوند و لوله های با درجه سختی بالا که مقاومت دما و فشار بالایی دارند، مورد استفاده های صنعتی قرار می گیرند.

مس و ترکیب آن با فلزات دیگر باعث افزایش مقاومت در برابر پوسیدگی و همچنین هدایت الکتریکی و رسانایی دمایی بسیار خوب  می شود.

قیمت لوله مسی

انواع لوله مسی

  • لوله مسی شاخه ای
  • لوله مسی مویی
  • لوله مسی TPC
  • لوله مسی DLP & DHP
  • لوله مسی کاروگیت
  • لوله مسی کلافی
  • لوله مسی کویلی (LWC)

منابع: Steel pipesMild Steel Pipe

بزن رو ستاره!

ارسال نظر

شما باید وارد شوید تا بتوانید نظر خود را ارسال کنید.