خرید سپری از کارخانه بصورت مستقیم

مقالات آهن و فولاد تیر 28, 1402

حرید سپری

سپری

سپری یکی دیگر از مقاطع پر کاربرد فولادی است که به شکل T انگلیسی می باشد و در صنعت ساختمان سازی کاربرد دارد. این محصول نیز مانند ناودانی به صورت فابریک و پرسی تولید می شود و به دو صورت تک یا دوبل مورد استفاده قرار می گیرد.

قیمت سپری

برای دیدن قیمت سپری میتوانید از صفحه نمایش قیمت سپری ، استفاده نمایید.

خرید سپری

از این صفحه می توانید لیست فروشندگان سپری و کارخانجات تولیدکننده سپری را ببینید ، همچنین اگر قصد خرید سپری دارید هم میتوانید از صفحه آگهی دهندگان فروش سپری استفاده نمایید.

قیمت سپری

نحوه تولید سپری

برای تولید سپری، فولاد به صورت بیلت ، ریخته گری می شود و سپس بیلت های گرم شده را به فرآیند نورد منتقل می کنند. سپس از غلتک عبور داده و به شکل T تولید می گردد. در نهایت به صورت طولی برش داده و روانه بازار می شود.

ساختار سپری

سپری از بال و جان باریک و بلند ساخته می‌شود و به دلیل شکل ظاهری آن که شبیه به حرف T است، به پروفیل T نیز معروف است. این محصول صنعتی و ساختمانی به دو صورت فابریک و پرسی تولید می‌شود؛ حتی در بعضی موارد تیرآهن را از وسط به صورت طولی برش می‌دهند و بدین صورت سپری را تولید می‌کنند.

جنس سپری

معمولا سپری‌ از جنس آهن ، مس ، آلومینیوم ، برنج و استیل ساخته می شود و از لحاظ ظاهری به دو دسته تقسیم و تولید می‌شوند. در روش نورد گرم سپری از دستگاه‌های پیشرفته استفاده می‌کنند و اگر وزن را معیار قرار دهیم، نورد گرم بین فرآیندهای تولیدی در صدر جدول قرار می‌گیرد. این روش، در مقایسه با روش نورد سرد، متداول‌تر است و قطعات مرغوبی که به روش نورد گرم تولید می‌شوند، قیمت کمتری دارند.

ابعاد لبه سپری

اندازه لبه سپری بر حسب میلیمتر می‌باشد که بطور معمول اندازه آن با اندازه دیواره آن برابر می‌باشد. به عنوان مثال اگر اندازه لبه سپری ۱۰۰ میلی متر باشد، به آن سپری نمره ۱۰ می‌گویند. گفتنی است سپری‌هایی که ضخامت ۲ میلی‌متر دارند، کاربردی‌تر هستند؛ اما سپری در بازار از ضخامت ۰/۹ تا ۲/۵ میلی‌متر موجود است. علاوه بر ضخامت، قیمت آن‌ها نیز باهم تفاوت دارد. علاوه بر این، اندازه‌ی طول سپری‌ نیز غالباً بین ۶ تا ۱۲ متر است و طبق استاندارد جهانی باید به صورت لبه‌گرد و لبه‌تیز تولید شوند.

انواع سپری

مزایا و معایب سپری

در کنار مزیت هایی که این نوع از مقاطع فولادی در بردارد، معایب سپری شامل، مقاومت خمشی پایین و مشکل اتصال به دلیل مقاوت در برابر خم شدن، هستند.

پروفیل سپری در دو نوع لبه گرد و لبه تیز موجود هستند که نوع لبه گرد آن در اندازه ۳۰ تا ۱۴۰ میلیمتر و لبه تیز در اندازه ۲۰ تا ۴۰ میلیمتر است. ضخامت سپری بین ۰.۹ تا ۲.۵ و طول آن ها بین ۶ تا ۱۲ متر متغیر است

تفاوت سپری با نبشی و ناودانی

  • نبشی، تنوع بیشتری دارد و به دو نوع بال‌ مساوی و بال‌ نامساوی دسته بندی می‌شود.
  • هر سه مقاطع فولادی نبشی، پرسی و ناودانی از لحاظ فرایند با یکدیگر تفاوتی ندارند.
  • هر سه به دو شیوه پرسی و فابریک تولید می شود.
  • سپری ها شکل T ناودانی ها شکل و C و نبشی مانند می باشند.
  • هر سه محصول برای تکمیل سازه های ساختمانی کاربرد دارد.
  • سپری فقط به شکل تکی استفاده می شود ولی نبشی، هم به صورت تکی و هم دوبل مورد استفاده قرار می گیرد.
  • ضخامت هر کدام از این مقاطع فولادی با یکدیگر متفاوت است.
  • ضخامت نبشی بین ۲ تا ۵ میلیمتر است ولی ضخامت سپری بین ۰.۹ تا ۲.۵ میلیمتر است.

منابع:  آبتین فولاد – randjbuildershardware

بزن رو ستاره!

ارسال نظر

شما باید وارد شوید تا بتوانید نظر خود را ارسال کنید.